Dažnai klaidingai manoma, kad vienintelis įmonės veiklos efektyvumo rodiklis – finansiniai rezultatai, o efektyvumo sinonimu dažnai laikomas produktyvumas, tačiau klaidinga taip manyti. Efektyvumas – tai nustatytų tikslų siekimas remiantis turimais ribotais ištekliais, o produktyvumas – tai sugebėjimas sukurti pridėtinę vertę nepriklausomai nuo rinkos vertės, produktyvumas reikalauja, kad rinkai pasiūlytas produktas turėtų savo vertę rinkoje.
Įmonė – tai organizuotą veiklą vykdanti sistema, siekianti sukurti vertę, kuri yra didesnė už gamybos ir pristatymo išlaidas. Visa tai skaičiuojama pelnu, todėl, taip, pelningumas yra vienas iš svarbiausių įmonės efektyvumo išraiškų. Tačiau taip pat veiklos efektyvumas matuojamas ir kitomis išraiškomis – įmonės ir atskirų įmonės darbuotojų vykdomais procesais ir funkcijomis, atsakomybių pasidalinimu, konkurencingumu rinkoje, klientų pasitenkinimu ir kt.
Efektyvumą vertinti padeda ir papildomi kokybiniai rodikliai – neatlikti užsakymai, užsakymo atlikimo laikas. Jei nors vienoje kategorijoje įmonės efektyvumas krenta žemyn, įmonę tai iš karto paveikia neigiamai: mažėja užsakymų skaičius, mažėja klientų skaičius, auga klientų nepasitenkinimas ir pan.
Ne mažiau svarbu yra įmonės filosofija, kuri dažnai yra klaidinga. Dažnai įmonės orientuojasi į tai, kas svarbu jai – pelną, užsakymų skaičių, užsakymo atlikimo laiką ir pan., bet į tai, kas svarbu klientams, bet kurios įmonės tikslas turi būti patenkinti klientai. Nes tik patenkintas klientas yra lojalus įmonei, jis kaskart grįžta su naujais užsakymais net neieškodamas alternatyvų, rekomenduoja įmonę kitiems potencialiems klientams ir t. t. Lygiai taip pat svarbu orientuotis į darbuotojų motyvaciją, kas irgi dažnai pamirštama, nes tik patenkintas darbuotojas turi motyvacijos dirbti efektyviausiai, kaip tik gali, o pridėtinę vertę įmonei kuria būtent tokie darbuotojai.
Taigi, vienos formulės, kaip dirbti efektyviai nėra, tačiau yra sukurtos gairės, kurios gali padėti atrasti savo individualią efektyvumo sąvoką.
Palikti komentarą